Skip to the content.

Program “Dungeon”

  1. Code.org verze

Hra probíhá v kolech a funguje následujícím způsobem:

  1. Hráč se pohybuje v jednoduchém dungeonu se třemi pozicemi
  2. Nejprve musí jít na západ natěžit zlato
  3. Po každé těžbě se musí vrátit odnést zlato do města (uprostřed) a pak zase může těžit
  4. Když má dost zlata, tak může nakoupit meč
  5. Na východě jsou Orkové. Pokud na ně hráč zaútočí a má meč, tak vyhrál. Jinak prohraje.

Rozšíření

Zkuste program rozšířit:

Repl.it verze

Nejprve se připojte do Lorem Ipsum týmu na Repl.it, kde by jste měli nalézt HTML5 verzi Dungeonu. U této verze zkuste následující úkol:

Načtení parametru v závěrečné stránce

Pokud vytvoříte závěrečnou HTML stránku, kde budete zobrazovat výsledek souboje, pak jistě budete chtít i předat výsledek souboje. Nejprve tedy v scripts.js přesměrujeme na novou HTML stránku a zároveň přidáme parametr result:

window.location.href = "end.html?result=win";

Parametr a jeho hodnotu specifikujeme za otazníkem. Teoreticky může být parametrů více (nicméně zde je jen jeden). Na stránce end.html pak parametr načteme v JavaScript kódu následujícím způsobem:

function getQueryVariable(variable) {
  var query = window.location.search.substring(1);
  var vars = query.split("&");
  for (var i=0;i<vars.length;i++) {
    var pair = vars[i].split("=");
    if (pair[0] == variable) {
      return pair[1];
    }
  } 
}
  
var result = getQueryVariable('result');

V proměnné result budeme mít v našem případě hodnotu win.

Ovládání hry tlačítky klávesnice

Pro ovládání hry tlačítky je potřeba přidat událost přímo na HTML dokument, který reprezentuje stránku. To provedeme následujícím způsobem:

document.addEventListener("keydown", function(event) { // Handle the keydown event here 
	if (event.key === "ArrowUp") { // Kód pro reakci na stisk klávesy šipka nahoru 
		console.log("Stisknuta klávesa šipka nahoru"); 
	}
}

Zde je seznam několika klíčových kódů pro šipky:

Code.org studentské verze programu