Skip to the content.

Program “Dungeon”

Nejprve si forkněte z githubu repozitář s výchozím bodem k tomuto projektu.

  • S pomocí chatGPT změňte rozložení tlačítek, aby se více podobalo rozložení v code.org.
  • Implementujte ovládání hry tlačítky klávesnice.
  • Vytvořte závěrečnou HTML stránku, která se zobrazí po (ne)výhře.
  • Zkuste změnit barevné ladění celé stránky. Opět zkuste svoje změny konzultovat s chatGPT.
  • Implementujte podobné úkoly jako u Code.org verze.

Načtení parametru v závěrečné stránce

Pokud vytvoříte závěrečnou HTML stránku, kde budete zobrazovat výsledek souboje, pak jistě budete chtít i předat výsledek souboje. Nejprve tedy v scripts.js přesměrujeme na novou HTML stránku a zároveň přidáme parametr result:

window.location.href = "end.html?result=win";

Parametr a jeho hodnotu specifikujeme za otazníkem. Teoreticky může být parametrů více (nicméně zde je jen jeden). Na stránce end.html pak parametr načteme v JavaScript kódu následujícím způsobem:

function getQueryVariable(variable) {
  var query = window.location.search.substring(1);
  var vars = query.split("&");
  for (var i=0;i<vars.length;i++) {
    var pair = vars[i].split("=");
    if (pair[0] == variable) {
      return pair[1];
    }
  }
}

var result = getQueryVariable('result');

V proměnné result budeme mít v našem případě hodnotu win.

Ovládání hry tlačítky klávesnice

Pro ovládání hry tlačítky je potřeba přidat událost přímo na HTML dokument, který reprezentuje stránku. To provedeme následujícím způsobem:

document.addEventListener("keydown", function(event) { // Handle the keydown event here
	if (event.key === "ArrowUp") { // Kód pro reakci na stisk klávesy šipka nahoru
		console.log("Stisknuta klávesa šipka nahoru");
	}
}

Zde je seznam několika klíčových kódů pro šipky:

  • Šipka nahoru: ArrowUp
  • Šipka dolů: ArrowDown
  • Šipka vlevo: ArrowLeft
  • Šipka vpravo: ArrowRight

Code.org studentské verze programu