Program “Dungeon”
Nejprve si forkněte z githubu repozitář s výchozím bodem k tomuto projektu.
- S pomocí chatGPT změňte rozložení tlačítek, aby se více podobalo rozložení v code.org.
- Implementujte ovládání hry tlačítky klávesnice.
- Vytvořte závěrečnou HTML stránku, která se zobrazí po (ne)výhře.
- Zkuste změnit barevné ladění celé stránky. Opět zkuste svoje změny konzultovat s chatGPT.
- Implementujte podobné úkoly jako u Code.org verze.
Načtení parametru v závěrečné stránce
Pokud vytvoříte závěrečnou HTML stránku, kde budete zobrazovat výsledek souboje, pak jistě budete chtít i předat výsledek souboje. Nejprve tedy v scripts.js přesměrujeme na novou HTML stránku a zároveň přidáme parametr result
:
window.location.href = "end.html?result=win";
Parametr a jeho hodnotu specifikujeme za otazníkem. Teoreticky může být parametrů více (nicméně zde je jen jeden). Na stránce end.html
pak parametr načteme v JavaScript kódu následujícím způsobem:
function getQueryVariable(variable) {
var query = window.location.search.substring(1);
var vars = query.split("&");
for (var i=0;i<vars.length;i++) {
var pair = vars[i].split("=");
if (pair[0] == variable) {
return pair[1];
}
}
}
var result = getQueryVariable('result');
V proměnné result budeme mít v našem případě hodnotu win
.
Ovládání hry tlačítky klávesnice
Pro ovládání hry tlačítky je potřeba přidat událost přímo na HTML dokument, který reprezentuje stránku. To provedeme následujícím způsobem:
document.addEventListener("keydown", function(event) { // Handle the keydown event here
if (event.key === "ArrowUp") { // Kód pro reakci na stisk klávesy šipka nahoru
console.log("Stisknuta klávesa šipka nahoru");
}
}
Zde je seznam několika klíčových kódů pro šipky:
- Šipka nahoru:
ArrowUp
- Šipka dolů:
ArrowDown
- Šipka vlevo:
ArrowLeft
- Šipka vpravo:
ArrowRight